Hållbara bygder

Igår var jag i Svartådalen i Sala kommun och pratade om hållbara bygder. Det är ett nytt projekt där Svartådalen ska satsa på hållbar utveckling på landsbygden. Min del i det hela innebär att hålla energidelen, dvs. hållbar energi. Vi ska samla några jordbrukare, fastighetsägare och andra intresserade för att göra en förstudie. Vi kommer inte att titta på endast ett energislag utan istället titta på de lokala förutsättningarna för energiproduktion, t.ex. biogas, biodiesel och vindkraft.


I morse fick jag se en positiv nyhet som besannar mina förhoppningar om framtidens energi. ICA Maxi i Erikslund satsar på solceller på taket. Kanske är detta början på en energirevolution?

http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=833210

Om du har pengar över och är orolig för var du ska placera dem borde du satsa på förnybar energi. Energi kommer garanterat alltid att behövas.

Åter till jobbet,
Eric

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0