Energiutbildning

Idag har jag hållt föredrag tillsammans med en doktor i elkraftteknik, Sture Torseng. Vi gick igenom alla förnybara energislag samt kärnkraft. Vi kommer att gå ut i media och bjuda in fler till nästa pass. Målgruppen är politiker, tjänstemän och andra beslutsfattare.
Det blev en del roliga diskussioner om allt från eldistribution till biogas och vattenkraft.

Efter utbildningen hamnade jag på ett seminarium som Teknikbyn anordnade. Jag skulle egentligen lämna tillbaka nycklarna till utbildningslokalen i Teknikbyn, men fastnade i ett föredrag som en av Skype:s grundare höll. Fråga mig inte vad han hette. Föredraget handlade om försäljning och marknadsföring via Internet. Det är något som cleantechföretagen måste lära sig. Deras hemsidor brukar inte vara de bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0