EU:s klimatpolitik är ovetenskaplig

skriver Jacqueline Mc Glade, generalsekreterare på EU:s miljöbyrå och Johan Rockström, professor vid Stockholms universitet. LÄNK De menar att EU måste sätta upp ett mål om 0-utsläpp till år 2050 och att en 50% minskning är alldeles för lågt.

Det är intressant att läsa kommentarer till artikeln och andra bloggar. Om man bara skulle läsa dessa skulle jag få uppfattningen att folk inte tror på sambandet mellan koldioxidutsläpp och global uppvärmning. PÅ DN:s röstning som svarar på frågan: "Borde EU:s klimatmål vara mer ambitiöst?" svarade 63% JA (kl. 12.45, 090723). Det visar att DN:s läsare har en stark vilja för ambitiösa klimatmål.

Jag själv ligger lågt med bloggeriet under sommaren. Just nu återhämtar jag mig dessutom efter en blindtarmsoperation. Det är fortfarande lite snurrigt så jag ska lämna datorn ifred och krypa till kojs istället.

Glad Sommar!
Tillönskas både klimatskeptiker och miljövänner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0