Folkpartist vill satsa mer på kärnkraft

Folkpartisten Olle Schmidt vill att Sverige ska satsa ännu mer på kärnkraft än vad de kom överens om med övriga allianspartier. Jag tycker det är helt förkastligt. Nu får det räcka med de kärnkraftverk som finns och att de förnyas. Inte bygga helt nya kärnkraftverk. Länk till SVD

Läs även om Vattenfalls kraftfulla snedsteg i Svenska dagbladet. Jag har bloggat en hel del om Vattenfall och länge varit kritisk till deras kolkraft i Tyskland. LÄNK

För att pigga upp dig i höstmörkret kan du titta på denna lilla film. Det är jag som pratar och visar hur Stefan Söderlund på Solarit AB instruerar Zanzibariska elingenjörer i bygget av en moské. Min dansk-Zanzibariske kollega Hassan Mbamba inleder filmen genom att prata i moskéns mikrofon. Filmen avslutas med ett böneutrop vars högtalare drivs av solel. Även fläktarna drivs av solel. Länk till filmen Solcellsmoskén Kollegan Rolf figurerar också kort på filmen.
Nu ska det tilläggas att moskén vill ha fler solcellspaneler. De räckte inte riktigt till för att driva alla fläktar och belysning. Men detta var vad vi fick med på flyget.
Kontakta gärna mig om du är intresserad av solel och solvärme. Jag kan även hålla föredrag om solenergi. Adressuppgifter finns på www.nestor.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0