2010 blev varmaste året på länge

SMHI:s Rosseby Center meddelar att 2010 blev det varmaste året på länge även om det var kallt i Sverige ett tag.
SMHI känns som en pålitlig aktör som jag har förtroende för.
Under mina miljöutbildningar under hösten och vintern har många frågat om vi verkligen har klimatförändringar. Mitt svar är då att vi måste titta på jordens medeltemperatur och inte hur det ser ut i enskilda länder under enskilda tidpunkter. Rosseby Center
Den här julen blev rätt kall för min del. Jag tillbringade julen hos föräldrarna som använder en värmepump för grundvatten. Det blev rätt mycket vedeldning i den öppna spisen och kakelugnen. När väl gästerna kom steg temperaturen rejält.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0