Laddstationer för elbilar

"Regeringen har gett Energimarknadsinspektionen (EI) i uppdrag att utreda om ledningar till laddstationer för elbilar kan undantas från kravet på nätkoncession. Uppdraget ska redovisas till regeringen senast den 1 november 2010." EI
Detta låter bra. Det borde vara möjligt att sätta upp en solpanel och ladda upp elbilen direkt från den. Eller varför inte en vindsnurra vid ett blåsigt stället. Kanske en möjlighet för landsbygden?
Bloggeri
Igår deltog jag på ett möte innan Kristdemokraternas riksting. Vi var några initierade personer som diskuterade KD:s miljö och energipolitik. Vi kom bl.a. fram till att reglerna för småskalig förnybar energi måste bli enklare och mer kostnadseffektiva.
Idag har jag kämpat med att ta vattenprover i värmen. Det var oerhört varmt. Jag kan säga att detta är den absolut värsta månaden att vara ute i kärrmark. Flugor och andra insekter om surrar i öronen...
Men man ska inte klaga. I morgon ska jag bränna lite fossilt bränsle på vattenskidor. Önskar det fanns fossilfria utombordsmotorer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0