Miljöbästa bilarna 2010

Gröna bilister har utsett Volkswagen Passat 1,4 TSI Ecofuel till miljöbästa bil 2010. På andra plats kom Volkswagen Touran TSI Ecofuel. Båda bilarna kan köras på biogas eller bensin.
Resultatet är inte förvånande eftersom Volkswagen både satsat på miljö och kundfokus. De har tagit fram bilar som passar som företagsbil. Det är ju främst grabbar som köper dessa bilar och de vill också ha lite status. En bil är inte bara en bil utan även ett attribut. Volkswagen har verkligen träffat rätt.
Själv nöjer jag mig fortsättningsvis med min Opel Astra som går på biogas. Just nu har jag problem med kupéfiltret och det kommer in en massa frön varje gång jag drar igång bilen. Trots att jag lämnat in den på lagning. Nästa vecka blir det en tur till verkstan igen.
Länk till Gröna Bilister

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0