SUNE-projektet

Idag har jag arbetat med SUNE-projektet. Det har mestadels blivit sammanställning av det som gjorts tidigare.
Vi har genomfört flera fallstudier där företagare fått träffa leverantörer av lösningar inom solenergi och energieffektivisering.
Det finns ett stort intresse för förnybar energi bland lantbrukare. I projektet har vi fått igång ett gäng mjölkbönder att intressera sig för biogas. Vi planerar nu att åka till Katrineholm och besöka en biogasanläggning med uppgradering för fordonsgas.
I SUNE-projektet drivs även en studiecirkel inom gengas. Meningen är att producera el och värme med nygammal teknik.
Här visas lite bilder från SUNE-projektet. Det finns även en projektsida på www.svartadalen.nu Sidan håller f.n. på att läggas över på en ny server så jag vågar inte ange en direktlänk.
Här visas lite av gengasaggregatet. Vi fick senare igång motorn, men det var för mörkt för min lilla Iphonekamera.
Här besöker vi ett vindkraftverk i Rockneby i Kalmar län.
Här beskådar företaget Sol och Vind och jag Fallänge gård. De arbetar med att bygga ett fårhus. Hör gärna av dig om du har idéer för fårhuset.
Taggar: solvärme, solenergi, solceller, gengas, energieffektivisering, förnybart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0