Wijkingkraft

Nu är det dags att komma igång med bloggen igen på allvar. Jag ställde upp i kommunvalet i Västerås och det blev mycket valarbete.


Det känns som Västerås äntligen vaknat och börjar förstå det här med smarta elnät. Politiker i alla partier har börjat tala om att det ska vara möjligt att sälja överskottsel och värme tillbaka till el- och fjärrvärmenäten. Det är kul! Fast det är nog inte så många som förstått att min politiska påverkan ligger bakom en hel del. Det har blivit många artiklar i VLT och samtal med politiker och tjänstemän under de senaste åren. Mycket tjat och gnat så att säga. Nu gäller det att Mälarenergi får nya ägardirektiv där det ska framgå att bolaget öppnar upp för fler aktörer.


Idag är jag hemma från jobbet pga sjukdom. Det blev nog lite mycket med valrörelse och Lidingöloppet på det. Som tur har jag boken "Rysk Energimakt" att läsa. Självklart kommer en recension av boken lite senare.

Senaste nytt:
Anders Wijkman går till attack mot Marian Radetzki och Jonny Fagerström angående vindkraft. Wijkman menar att de har fel i ett antal artiklar om både vindkraft, kärnkraft och elcertifikatsystemet. mynewsdesk
Min personliga åsikt är att Anders Wijkman ska komma tillbaka till KD och ta kommandot över miljöpolitiken. Det behövs också fler borgerliga politiker som vågar sticka ut i energi- och miljöfrågorna.

Nyckelord: Solkraft, solenergi, solceller, vindkraft, vindenergi, vattenkraft, förnyelsebart, förnybart, bioenergi, biokraft

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0