Regeringen struntar i småskalig energi

Energirevolutionen går bl.a. ut på att man ska kunna sälja överskottsenergi tillbaka ut på elnätet. Tyvärr verkar inte Näringsdepartementet så intresserad av detta. Så här skriver Ny Teknik:

"Kritiken mot regeringens förslag har varit hård. Utredaren själv, Lennart Söder, branschorganisationen Svensk Energi och ett 70-tal privatpersoner har uppvaktat näringsdepartementet och protesterat mot att utredningens förslag om nettodebitering inte finns med i regeringens proposition till riksdagen." (Länk till NyTeknik) Länk till propositionen

Jag vet inte om man ska skratta eller gråta. Vi får väl hoppas att Maud har något i bakfickan som är bättre än utredarnas förslag. Jag ska själv sätta mig in i frågan och ev. lämna in en protest.

Nu ska jag till Västerås Slott och berätta om SUNE-projektet för Landshövdingen m.fl. SUNE står för Svartådalens utsläppsneutrala energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0