Pensionssparande

Hur hänger pensionssparande och Energirevolutionen ihop? Märklig fråga kanske man kan tycka. Men allt beror på vad och hur man sparar sina pengar.

Idag ändrade jag så att 50% av mina pensionsfonder går till DnB NOR Renewable Energy med hjälp av Länssförsäkringar Bergslagen. Jag tror även detta är en bra investering.

Efter Zanzibarresan har det varit fullt upp. Det är rapporter som ska skrivas och offertförfrågningar ska besvaras. Jag arbetar även med att ringa runt leverantörer av teknik inom förnybar energi som i framtiden kan leverera till Afrika. Företagen har dock mer förfrågningar än vad de kan leverera. Tyvärr är inte all teknik färdigutvecklad. Det kommer att ta några år innan det t.ex. kommer solelsparker i stor skala med termisk solvärme. Kolla in följande företag som ett exempel:

Idag fick jag in en insändare i VLT om ekologisk mat. Det var egentligen ett svar på en folkpartist som tycker ekomatproduktion ger mer övergödning m.m. Se länk

Dagens länkar:


Smart Grids och Automation


Vindkraft kan öka 15 gånger om:

Plastsolceller


Solelpark i Italien



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0