Kommun och landstingsdagarna i Jönköping

I fredags och lördags deltog jag på Kommun och landstingsdagarna i Jönköping som fritidspolitiker.
Vad gäller Energirevolutionen så hände det inte mycket. Jag framförde mina åsikter till den nya talesmannen, Lisa Maria Norlin, för miljöfrågor på KD. Min synpunkt gäller att vi inte ska satsa på uttagsskatt för vindkraft. Vidare bör vi satsa på entreprenörskap inom energisektorn genom att få fram fler företag. Det finns stora möjligheter för folk att producera sin egen el.
Men jag var självklart i Jönköping och lyssnade på andra debatter och seminarier. Mer om detta kan läsas på min KD-blogg: www.kristdemokrater.blogspot.com




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0