Ny blogg för SUNE-projektet

SUNE-projektet som handlar om förnybar energi och energieffektivisering har fått en ny bloggsida. Anledningen är att bloggverktyget som jag skulle använda helt enkelt var kasst. Jag har nu lagt upp bloggen med blogg.se istället.
Titta gärna in på bloggen på www.suneprojektet.blogg.se För dig som vill veta vad projektet går ut på finns en projekthemsida, se http://www.svartadalen.nu/index.php/load/project/8

Biogas
Jag funderar på att genomföra ett upprop för att regeringen ska satsa mer på biogas. Det är synd att lantbruken inte kan få bidrag för sin biogasproduktion som regeringen tidigare utlovat. Detta sätter självklart käppar i hjulen för mig som ska försöka få igång lantbrukare att satsa på biogas. Det borde också vara viktigt att få igång mer biogasproduktion nu när vi har klimatförändringar och ökat behov av biogas i städerna.


Nyckelord: biogas, biobränsle, fordonsgas, metangas, förnybart, pellets, flis, förgasning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0